::my cute followers::


Thursday, August 11, 2011

Apakah?

assalamualaikum,

alhamdulillah hr ini kita di beri kesempatan utk same2 menikmati melepasi ramadhan hr yg ke-11...mudah2an segala amalan yg kita lakukan pada hr ini diterima Allah yg menjanjikan kita tidak akan muflis pd hr akhirat kelak...I'allah....

korang tau x? eh comfirm le tak tahu ek..hahaha...pe la aku ni ek...ermmm bukan itu soalan yg sebenarnya..sebenarnya aku nk bukak citer pasal istiqamah...nak menjadi istiqamah dlm amalan seharian kita ni sgt banyak dugaannya...apatahlagi di ramadhan yg mulia ini segala amalan yang di lakukan pahala nya Masya Allah tak terhitung..sedikit shj sudah berlipat gandan ganjarannya...solat wajib shj sudah diganda kpd 70 kali...manakala amalan sunnah pula dikira pahalanya seperti ibadah wajib...namun utk istiqamah melakukannya perlu mempunyai hati yg teguh dan kuat...di saat inilah pentingnya shbt2 dikiri dan kanan...yang boleh saling ingat mengingatkan...

korang kene selalu stick sticker  ni kat aku...;)
ni bukan cerita pasal orang lain..ni cerita pasal diri sendiri...hati ni kene kuat...x boleh mls2...sbb itulah dia musuh yg selalu dtg ziarah dtg aku...huish...tp kalau aku malas..aku akan igt pesanan Luqmanul Hakim kpd anknya : jika kita mls melakukan ibadah..igtlah kepada mati dan akhirat...(ayt die lg sempurna lah..ni ayt ikut kfhaman aku melalui sebuah buku yg aku baca)...sbb kerana sifat mls ni boleh membuatkan rahmat,keampunan dan kebebasan di dalam bulan ramdhan ni terlepas begitu shj...mudah2an kita semua tergolong di kalangan orang2 beriman yang istiqamah...biar sedikit namun istiqamah..jika banyak lagi Alhamdulillah....;)...

ok jumpa lagi ya I'allah...

tinggalkan kenang-kenang utk sy eh...nak copy?..ade ker..kalu ade ok jer...

No comments:


play or stop

My Blog List

 

SuDuT BaJuKuRunG | Copyright © 2011
Designed by cik shiqa || | Template by Cik Shiqa