::my cute followers::


Tuesday, August 16, 2011

kEnAPa Ya?!?!

assalamualaikum,

salam ramdhan karim semua..pastinya saat ni semua sedang mengerjakan solat teraweh..alhamdulillah..i'allah selepas ini aku pula akn menyusul di saf kalian...(^_^)

ok..aku x tau la apa yg aku nk share skang ni sesuai atau tidak..tp just satu pandangan aku...terima atau tidak iu terpulang...ceh mcm serious jer bunyi die...hahahahaha...

huh..berat juga ati nk bukak citer pasal ni..aku tak suka tp aku cm nak citer gak....( hahahaha...agak berbelit-belit tak ayat aku...ntah apa-apa)...ngeeeee....B)

It'a about isu baru2 ni...isu islam + non muslim....huhuhu....aku x mahu ulas or apa2 jer berkaitan isu tu cz hal ini masih dlm siasatan dan biarkan mereka yg bertanggungjawab selesaikan sbb jika kita bercakap tanpa fakta yg benar ini  akan menajadi fitnah yang besar apatahlagi ia berkaitan dgn kesucian agama kita : ISLAM .

apa yg aku nak kate ialah...isu yg sepatutnya menjadikan kita ummat islam bersatu tetapi sebaliknya pula..aku sedih bila tgk kta sesama melayu ( bangsa yg satu-satunya istimewa kerana bangsa yg xkan terlepas dgn ISLAM...bila kate saje melayu psti agamanya islam..wlau diri tdk mengamalkan sbg muslim sejati..huhu ruginya..patutnya kene bersyukur Alhamdulillah....) bertegang urat, tuduh menuduh, tuding menuding, fitnah memfitnah sesama sendri...astaghfirullah....sedangkan sepatutnya kita bersatu....Allahu Akbar...sori arr semua bukan sengaja nk emo2 neh....

ntah lah..ini sekadar apa yang aku rasakan....tidak ade berkait dgn apa2...sekadar luahan seorang guru yg sgt kecewa bila suatu hr nanti aku sendiri mengalami atau melihat ank didik yg di didik begini akhlaknya....
:::yg tdk memenuhi syarat sememanngya lah sukar mahu dikatakan.sbb mmg da mcm tu.tp yg lebih mengecewkan....yang memenuhi syarat pula sama saje dgn yg tdk memenuhi syarat:::(ayt tersurat kalu faham fahamlah...kalau tak faham x faham lah) ..ceh! ayat mcm merajuk jer...hahaha..masya Allah...tidak...hanya sembang-sembang kosong...

tapi itulah dugaan guru pada mase kini...kene jadi seiring dgn kemodenan..agar kita tidak di buli oleh ank murid sendiri...walau apa pun aku sentiasa mendoakan ank2 murid aku berjaya dlm setiap cita-cita yg dicitakan berserta dgn niat ( cita-cita + beriman = doktor beriman ) ...semoga mereka ini nanti membawa sinar bukan mencemar....

dihujung kalam...aku berdoa dan berharap negara kita yg di pimpin oleh orang islam ini dan sahabat2nya akan terus berdiri teguh agar islam agamaku akan terus bernafas...aku bebas mengamalkan agama islam seperti hari ini...tidak pernah merasa takut utk mengamalkannya...jauhilah kami dari bisikan-bisikan yang boleh membinasakan dan memecah belahkan kami seterusnya menjatuhkan agamaMU ya Allah....amin.....

huhu..nape entry kali ni seyes jer..huhu..x pe la sekali sekali...(^_^)...ok sumer c u next time...illal liqa'..

wallahu'alam....



tinggalkanlah kenang-kenangan tuk sy eh...nak copy?...ade ker..kalu ade ok jer...




7 comments:

KaSiH ILLAHI said...

erm..topik menarik..tp cuma kupasan 2 x d tuju tepat..huhu..nak tahu jugak apa sebenarnya isu kn..tp apa2 pon sntiasa ingt "Islam itu dtg secara dagang (asing) dan akan pergi juga dgn cara dagang (asing)"..maka beruntung bg org yg asing sebegitu..yg pnting kita kne saling nsihat mnsihati,berdoa dan saling memaafkan..kdg kala seseorg itu mmg sudah jahil..tp kita yg tahu tntg agama ni,jgn pulak buat bnda yg sama dgn org yg jahil..kerana dosa org yg jahil itu adalah 1 bila dia buat dosa..tp kita yg tahu akan dosa 2 dpt 2 dosa..wallahua'lam bissawab~menarik~!!

bajukurung said...

@kasih illahi

yup betul tue..ana pun bukan lah dikalangan golongan yg terlalu hebat pengetahuan islam nya..banyak yg x tahu...kurang lg ilmu nya..kurang sesangat(^_^)...ana x de niat nk tuju sape2 juz 1 entry utk kita semua...hehehe..peringatan utk diri snediri..bukan apa..bila ana ade bace blog yg bukak apa2 isu..mesti ade perbalahan dan kutuk mengutuk, caci memaki...sedangkan dlm blog tu berunsurkan akidah kita...itu yg ana x fhm...huhuhu..sdgkan rasulullah S.A.W tuturnya tdk pernah meyakiti...hurmmm...bagaimana mahu memikat kan?...(^__________^)tue yg rase sedikit terkilan agknyer...

bajukurung said...

owh ya azila..ana terlupa mklumat tambahan...isu terbru pasal muslim dlm gereja tu da kuar secra rasmi kat blog yg mengulas dgn kebenaran( comfirmation by government n jais kalu x clap...) ana dgr kat ikim pg td...tp x sempat nk cr lg+tak ingt name blog 2 ape..ade keje yg due date die jumaat neh..tgh bertungkus lumus siapkan..jengah blog sekejap2 jew...hihih..

KaSiH ILLAHI said...

Nauzubillah..erm..2 la..kalau psl berbalah ni,ana mmg cukup xberkenan sesgt2..kalau dlm kls mngjr 2 mmg always la ckp yg "Islam itu indah,selamat..jd cikgu xnk tgk ade sape2 bergaduh.."..pahtu start la tazkirah utk student2 ni...tp 2 la..kdg2 ade yg msuk kanan,keluar kiri..kalau ikut idung,masuk lubang idung kanan,keluar kt lubang kiri..hihi..gurau senda di pagi khamis~ ^_^..

erm..pasal isu muslim kt gereja 2..ha.cepat2 update!! nk tahu jugak~!! hihi...(^___________________^)

bajukurung said...

@kasih illahi
dolu b4 jd guru...mmg x pndai nk membebel...selalu ckp lantak la.. .hahahaha...tp after 2 b a teacher...hurmmm asyik membebel je...hahahaha..tp alhamdulillah..at least ana jd org yg prihatin sikit berbanding asyik x amek port jer...

KaSiH ILLAHI said...

Allah nk tegur kita dgn caraNya..indah kan? ^____________________^

Cik Shiqa said...

betul kata adah..


play or stop

My Blog List

 

SuDuT BaJuKuRunG | Copyright © 2011
Designed by cik shiqa || | Template by Cik Shiqa